Berörd!

Jag har alltid känt empati och varit den som velat hjälpa till, kvällens Hjältegala berörde i vanlig ordning...snyft och tårar som trillar, men härligt med alla vardagshjältar som finns ute i vårt land. Tänker att vara familjehem är också ett sätt att hjälpa....och det berör också...
 
Jag bloggar inte så mycket nu, för det är hektiskt att kastas in i den här nya världen, att vara en extra trygghet och att vara en extramamma för ett barn i otrygghet. Att sätta mig in i allt nytt och alla socialtjänstregler som finns...men känner ändå att jag är på rätt väg och har så mycket att ge! Jag växer också i min vuxna roll och vad den vuxna rollen innebär i ansvar och vad man kan ge till ett barn.. eller vad man BÖR ge till ett barn!!
 
Alla brister vi i vårt omdöme ibland...men det finns många trasiga vuxna ute i vårt samhälle som brister mycket och dessutom allt för ofta brister i sitt sätt att skapa trygghet och stöd till sina barn. Sorgligt men sant!
 
Jag är övertygad om att jag har sårat mina barn många gånger, att jag också brustit i ansvar, att jag också hade kunnat göra bättre!? Men jag känner att vi har rott hem båten tillsammans och funnit varandra ändå..
 
 
 
Vi människor har ofta så mycket att ge och en extra hjärtekram gör så mycket för så många!
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0