Spännande

Jag är lite pirrig och förväntansfull just nu på i vilken riktning jag och livet för min vagn. Spännande att se hur allt faller sig...
 
Jag har också tagit tag i min vikt efter semestern och har redan gått ner ett par tre kilon. Känns motiverande och bra.
Dagens motionsrunda gick också superbra och jag slog personligt rekord på hastigheten, vilket kan bero på att jag faktiskt joggade vissa partier. Heja mig vad duktig jag kände mig efter den rundan.
 
 
Jag har nyss lyssnat på en bok som heter "hjärnkoll på vikten" och blev väldigt inspirerad att börja förändra vår kosthållning i den här familjen och jag känner en viss tro på att det ska kunna gå ganska bra.
Men det är klart att det blir inte lätt att helt sluta med all P-mat! (Paj, Pizza, Palt, Piroger, Pasta och Pannkaka.)
Sen är det väl ganska enkelt att plocka bort allt socker tänker man, men det inser jag att det inte alls är. Visst, saker som saft, läsk, kakor och massa godis och glass är väl en sak, men alla dolda sockerfällor de är lite knepigare.
Ett bra exempel är ju dessa smaksatta yoghurtar och juicer, där döljer det sig många sockerbitar. Likaså i mjölk, frukt, musli och flingor.
 
Men jag ska dock göra ett försök att laga nyttigare mat för oss alla. Hittade faktiskt ganska så bra inspiration på Kung Markattas sida. http://www.kungmarkatta.se/recept/
Ja vi får väl se framtiden an helt enkelt.
 
Kram.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja Heja! :D

2014-08-21 @ 22:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0