ORKA

"Jag hatar ingen människa, jag hatar bara våran oförmåga till att tänka. Om alla våra länders flaggor skulle brännas. Fråga; vem skulle bry sig om vilka som var svenska?
Så snälla: sluta döma, börja känna, för att vända, sedan ändra, kunna lämna hela detta fula, skeva, hemska sätt att stämpla.....varandra.
Fråga; är vi rädda för att älska...varandra?
Säg vad annars när folket är bittert, än ett korståg till med syndabocken i sikte.
Jag hör hur klockorna ringer, media sprider rykten manipulera vad ni tycker medan minihitler sitter i riksdagen och pekar sitt vidriga finger.
Jag köpte tidningen och såg på rubrikerna att dem hittade ett lik i natt, ingen tid eller plats bara att polisen har sagt att misstankar tyder på en man vars brytning är stark och det utan några bevis alls.
Men när det visade sig att mördaren var rasist som skrek vit makt då förvandlades han snabbt från terrorist till en psykiskt labil man.
Det är pinsamt!
Och på jobbet hör jag alltid samma skitsnack; "Det är främlingarnas fel att min ekonomi sprack".
Jag förstår att du är pank, besviken och lack.
Men det var en svensk som sänkte dem rikas skatt.
Fråga; har du läst någon statistik alls? Om en människa flyr från svält och vapen borde svenska idealen vara att hjälpa den svage.
Jag tror att mina förfäder vänt sig i graven om dem såg detta hat över länder och raser.
Vi har alla kryddor, jag känner smaken, men sensmoralen; vi bränner maten.
Polisen är Gestapo! Jagar folk i tunnelbanor på grund utav papper ber om ID och tar dom.
För att skicka tillbaks dom till kriget och hatet. Dom splittrar familjer, skiter i barnen.
Bara för att politikern sa det, medan pedofiler går fria i staden.
Fråga; Vem har skrivit lagen?
Är det någon du känner som har ritat dessa gränser och satt upp stängsel mellan länder och bestämmer vilka färger utav människor som har rätt till ett hem, mat och värme.
Fråga; skyller du på främlingen direkt när något händer?
Isåfall;
Ta din tid, tänk dig att du bor i en vanlig by eller stad i ett land där du har ett liv. Du har vänner, släkt, dina barn och fru, dina kollegor, jobb, dina saker och hus och dina minnen, kultur, dina vanor men nu;
så plötsligt en dag är det slut.
Du ser soldater på gatan och bomber i skyn för att rädda familjen så måste du fly.
Från ett krig, dina vänner dött eller skadats i.
Från ett krig, som din släkt fått begravas i.
Från ett krig, som Sverige sålde vapen i.
En fråga; har du då valt att komma hit?
Men det kallas politik när en outbildad skinhead i taskig kostym får skattepengar i riksdagen för att babbla sin skit.
Han är sanna definitionen av en parasit.
Fråga; hur många läkare kör taxibil?
Dem tvingas under sin kompetens inget fack eller ombudsmän, jag skäms för rasismen och som den växt så jag talar till folket självt....lyssna!
Jag är blond och svensk och i min kompiskrets har jag vänner från varje kontinent, så gott det känns för det är vackert!
Så pass på vad rassar säger, för bara tillsammans kan vi vandra längre, ge varandra värme i det kalla vädret här i landet Sverige.
Fråga; borde alla blommor ha samma färger?"
 
Varför lägger jag ut den här texten på min blogg?
 
Jo, jag vill bara ha sagt att vi alla är olika och vi behöver inte älska alla.....men lite Respekt för var och ens person och rätt att vara, rätt att finnas, rätt att få leva.
 
Jag vill att textens sensmoral ska gå in i vissa personers hjärtan. Sluta HATA, våga det nya. Sluta älta gammalt groll och gå vidare.
Sluta slå in split av hat och ondska i den egna släktens led.....Vi har alla våra sidor, men alla förtjänar vi att få mötas av Respekt!
 
Våga dofta på blommorna.
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pea

BRA skrivet!!!!!!!

2014-04-26 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0