Motivation och sjukdom

Lagom trött Annica pressade sig ur sängen i morse, trots att allt jag ville var att somna om. Men "moroten" om att jag skulle bara jobba en kort stund och åka hem och ta hand om sjuka barn sen, gjorde att jag kravlade mig ur sängen och tog mig iväg till jobbet.
Mycket att fixa med mitt jobb så här dagen efter inventering. Dagskassor och växelkassor, bankomat och förbrukningsmaterial och lotter, ska kollas upp och räknas in i inventeringen...
Blev dock väldigt besviken då Jörgen ringde och sa att han inte skulle jobba och att det blev vårdcentralen på em. för honom så han tog VABBEN. (Vård av barn.)
 
Konstigt vad motivation och inställning kan göra med ens hjärna..!? Jag programmerade om och ställde in mig på heldag jobb då och det gick ju bra!
 
Blev inte riktigt full dag för mig ändå, eftersom doktorn i Byske skickade Jörgen vidare på röntgenundersökning i stan och feberkille ville helst ha mamma eller pappa hos sig.
 
Kotkompression, men inte diskbrock, blev Jörgens diagnos.
Jag VABBAR i morgon och Jörgen åker till Kiruna för övernattning.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0