ledig onsdag

Ledig från avlönat jobb, men definitivt inte utan jobb! Så vill jag nog sammanfatta min dag.
 
Jag klev upp vid sju och hjälpte till med att få iväg barnen till skolan. Pontus hade nog tänkt få stanna hemma från skolan, men det klargjorde vi rätt tidigt i hans hostande, suckande och surande ritual, att det är bara feber som är giltig anledning till att få vara hemma!
 
Tittade en stund på morgon TV och lekte med min telefon, innan jag skyndade mig ut för att hinna klippa gräset innan ev. nederbörd.
Nu började det aldrig regna och jag klippte häcken klart, rensade bort lite ogräs runt huset, tömde ut amplarna från sommarblommor och stökade på.
Det är fortfarande så fint i rabatterna med blommande rosor, tagetes och dahlior.
 
 
 
 
Inget regn kom och jag bestämde mig sen för att städa upp i den ovala rabatten. Kan bara tycka att någon borde varna för vissa växters rötter! Jag har klippt ner Humlen och sen så bestämde jag mig också faktiskt för att ta bort den. Vilket helvete! Rötterna slingrade sig iväg överallt i rabatten och grävde minst ner sig 30 cm i jorden. Risk för att den kommer tillbaka finns, men jag har verkligen kämpat för att bli av med den.
Jag grävde upp de växter jag ville ha kvar medans jag sanerade bort alla Humlerötter, sen planterade jag tillbaka dem.
 
 
Nu är jag klar, men fruktansvärt slut! Jag har varit ute hela dagen med endast frukost i magen, sen in för att laga middag till familjen. Ut för att avsluta, sen in och plocka ur diskmaskinen, duscha, blogga och inta soffan. För det kan jag nog påstå att jag förtjänar i dag!
 
 
Kramisen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0