Snart jul...

Snart jul och mycket som inte är så genomtänkt eller välorganiserat...
 
Själv försöker jag som vanligt jaga med tiden och ta de övriga i familjen till hjälp. Idag jobb till 18.30, hemma vid halv åtta.
Jag möttes av pepparkaksdoft i huset och en make som bakat lite olika socker/pepparkakor inför Lisas kalas. Älskade hjärtat nr:3 fyller ju hela 20-år i dag och ska ha sitt kalas på söndag för släkt och vänner. Lovat att hjälpa henne med tårta och några sorters fika....
 
Igår så åt jag och Lisa middag ihop på Tatung efter jobbet. Jag stannade kvar i stan för att jag skulle vidare till Oscar, go arbetskamrat sen..
 
I kväll har jag torkat ett fönster till och sen satt upp nyinköpta gardiner. Fick ju en pik om att spetsgardiner inte är okej den här årstiden via Facebook;)
 
 
Sen så gick det inte så bra med Pontus linser....
 
Vi var ju och provade ut, Pontus blev godkänd och hemskickad med ett par linser i ögonen. Dag ett fyra timmar, dag två lite längre osv...
Ta ut linserna fixar pojken galant, men att ha ett synfel som ligger på +8,5 och inte se så bra då de ska in fungerar mindre bra....
linsen sprack tillslut och en ny är beställd!
 
Funderar också om han kanske inte ska få linser just nu....hans synfel går inte riktigt justera helt med linser just på grund av hans stora synfel.
Vet inte om det är värt att lägga ut x antal tusenlappar på något han behöver endast då han spelar fotboll!?
 
Keep smiling every body and hugs to you!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0