Lång arbetsdag

Var uppe med barnen i morse och hjälpte dom till skolan sen var den väldigt trötta mamman för pigg för att somna om....
 
Strålande sol och underbart väder drog mig ut i trädgården och jag rensade hälften av häcken fri från ogräs.
Jag trivs så bra med att få gräva i jorden och allt kändes så positivt och bra, tills jag började prata med vår drygt 85-åriga granne som äter medicin mot Altzheimers och inte riktigt hade uppfattat att pappa dog i vinter...sen efter ett tag, då jag och ogräset var själva, kom tårarna...de rann och jag snorade och snörvlade ett bra tag...
 
 
Sen kom Emma hem från skolan när jag duschade...hon fikade mellis medans jag dåsade en halvtimme i solstolen....sen läsa en "kvart om dagen", innan jag lämnade henne på Fritids och jag drog iväg på kvällsjobb..
 
Tårarna har brännt bakom ögonlocken och saknaden har varit stark i dag.....
 
 
Jag tror en medarbetare fick lite positiv feedback i NV idag...
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0