Giv mig lusten åter

I dag vände jag hem igen från jobbet med 9.45 bussen, för att ta hand om krassliga barn. Båda klagar på ont i magen och jag tror de har lite feber också. Emma är dessutom rejält förkyld. Jag hade köpt med mig en enklare lunch som bestod av varmkorv och kräm.
Känns konstigt att vara hemma så här oplanerat med en massa "gratis fritid", jag somnade faktiskt en stund i soffan.
 
 

I torsdag hände det något, något som jag inte riktigt kan skriva om här...men något gjorde mig ledsen. Det hela förvärrades och spårade totalt i lördags. Så tokigt det kan bli när man missförstår varandra och tappar respekten...
 
Jag tappade helt plötsligt orken igen och försöker finna tröst i några ordspråk och citat.
 
* Det bästa du kan ge din fiende är förlåtelse. Till din motståndare, tålamod. Till en vän, ditt hjärta. Till ditt barn, ett gott föredöme. Till din far, respekt. Till din mor, ett uppförande som gör henne stolt över dig. Till dig själv, respekt. Till alla människor, mänsklig kärlek.
 
* Personer som inte är punktliga slösar med andras tid som om den vore deras egen.
 
* Takt är att veta hur långt man kan gå för långt.
 
* Om du tror att du kan, så kan du. Men om du inte kan, då har du rätt.
 
Kram.
 
 
 
 
 
   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Instämmer till 100% puss.

2013-06-11 @ 21:06:13
Postat av: Johanna

Jag kommer snart, och då hoppas jag det känns liiiite bättre i alla fall! :) <3

2013-06-12 @ 01:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0