Trött och sliten

I går onsdag hade jag något inbokat hela dagen.
 
Jag steg upp strax före sju så jag skulle hinna duscha och göra mig själv klar innan jag skulle hjälpa de små med morgonbestyren. Jag var själv med barnen eftersom Jörgen sov i Kiruna.
Skolan börjar tio över åtta, men igår var min tanke att få iväg Emma redan strax före åtta så jag och Pontus, som skulle ta blodprov i stan, skulle komma oss iväg i god tid. Barnmottagningens provtagning har öppet från åtta med droppin. 
Det gick bra med blodproven och jag lämnade Pontus på skolan redan kvart i nio.
 
Nästa inbokade sak var en klipptid för mig i Byske hos bästaste Åsa. Blev väldigt nöjd över resultatet även denna gång. :)
 
Klockan elva var jag på samtal och tolv var jag hemma i Drängsmark igen.
Då ringde Johanna och vi surrade och pratade nästan fram till två då jag åkte iväg mot stan för mitt kvälls pass på jobbet.
Johanna har börjat plugga och det är så roligt att få höra hur det känns och går för henne med allt vad det innebär.
 
 
När jag sen kom till jobbet så blev jag tvungen att be om ett par nya arbetsbyxor för de gamla var svåra att stänga igen runt magen. :( (All tröstätning av kolhydrater jag stoppat i mig på senare tid har gett detta resultat tyvärr.)
Som vanligt älskar jag detta golvpass, som innebär att jag fyller på hyllorna med nya matvaror. Men igår blev jag ovanligt slut i kroppen och fakta kvarstår. Jag tål inte stora mängder med kolhydrater. Min värk i kroppen och lederna ökar drastiskt då jag äter kolhydratrik kost! LCHF kost är för mig = mindre slut och ont i kroppen.
 
I morse hade det varit skönt med sovmorgon efter kvällsarbete, vilket även Jörgen tyckte och han vann.
När barnen gått till skolan drack jag mitt nybryggda kaffe och bara va en stund innan jag åkte till pappa en snabbis. Ossie satt ute och välkomnade mig och ville gärna prata lite... 
 
 
Med pappa var det väl ganska hyfsat kan jag tycka, men han har gått ner i vikt och ser ynklig ut. 63 kg idag på "farfarsvågen"!
Sen måste jag väl acceptera att hemtjänsten inte riktigt lyckas lirka och fullfölja det här med att göra alla morgonbestyr klart tillsammans med pappa. Vissa saker säger pappa att han inte orkar just nu....han har inte rakat sig eller duschat sen jag sist hjälpte honom och det verkar som om kaffekokning, sängbäddning och rastning av hund är det som alltid blir gjort. Tillsyn så den personliga hygienen ska fungera för pappa och koll på om toastolen behöver rengöras fungerar sämre... 
Nåja vi fick umgås en stund i vart fall, hann också läsa NV och starta en tvättmaskin.
Tror att dagens horoskop försökte säga mig något, något om vikten kanske....(Jag är våg.)
 
 
Jag var hemma igen strax före halv ett och gick då till skolan för ett utvecklingssamtal med Pontus och hans fröken.
Finns inget negativt att säga angående Pontus studieresultat, för de är bra, till och med mycket bra!
Men vad som kom fram, som vi redan vet, är att han är lite för noggrann och därför hinner han inte alltid klart. Pontus måste försöka lära sig att det är bra och rätt första gången han skriver och inte använda suddet igen och igen och igen, för att det i hans ögon, inte blir nog bra.
Pontus har en väldigt duktig och bra fröken som på ett tydligt sätt förklarade för Pontus att han är bra och jätteduktig, men att han behöver träna på att också själv tycka det. Skruva ner kraven på sig själv, så att det inte blir så jobbigt för honom. Detta köpte Pontus och det är vad hans nästa mål blev.
Tro på att du är bra och att du duger, goa unge!
 
 
Kramisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0