lite krassligt

I går var Emma hemma från skolan för ont i magen och trötthet, så jag vabbade halv dag. Lisa tog med sig Emma ner till stan då hon började jobba 10.45 och jag tog med mig Emma hem igen.
Man kan väl säga att det mest var trötthet som gjorde att Emma var hemma, det bröt då inte ut någon magsjuka eller så. Peppar, peppar...men det är faktiskt några år sedan vi drabbades av magsjuka i den här familjen.
 
I morse var det Pontus tur att vara dålig, han vaknade med krupphosta, eller typ det!? Läkarna säger att det inte kan vara krupp för det borde ha växt bort....men hans hosta låter som krupp.
Jag kommer att vara hemma med honom i morgon också.
 
Sen då Jörgen kom hem smet jag iväg ner till stan och letade upp pappa på lassa och överraskade honom med en visit.
Han har tur med rumskompis den här gången, en han känner sen tidigare och de hade mycket att prata om....
Efter en stund blev pappa väldigt sugen på godis och jag åkte ner på mitt jobb för att fixa en påse med surisar. Pappa har fått som "crawings" på godis och främst sura godisar.
En annan sak som var annorlunda med pappa idag var att han var så speedad och energifull, samt glad, snudd på fnittrig. Beror förmodligen på kortisonet som han äter just nu...nåja, det är härligt att få skratta och vara glad tillsammans med pappa också. ;)
 
 
 
 
Vårt liv är en ständigt pågående resa, från födseln till döden.
Landskapet förändras, människorna omkring oss förändras och behoven ser olika ut, men tåget går vidare.
Livet är tåget, inte stationerna.
Aleph, Paulo Coelho
 
Kramisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0