It´s complicate

Idag orkade jag inte ignorera kroppens signaler längre, jag gick hem från jobbet och angav orsaken värk. Egentligen är diagnosen inte riktigt så enkel, men det är minst komplicerat att säga så.
 
Jag har ju värk, en intensiv värk i nästan alla leder för tillfället. Jätteont i vänstra foten och ilningar, bränningar runt knälederna och ont i händerna, dock mest i vänster hand.
Sen har jag ont i ögonen och sår runt ögonen. Dessutom är jag väldigt svullen på ögonlocken.
Men det allra värsta är dock den psykiska värken/sorgen i hjärtat över hela min arbetssituation.
 
Jag har googlat ännu lite mer på mina symtom och pratat lite med min mor också och därigenom kommit fram till att det tyvärr kan vara Psoriasis artrit. Mamma har den diagnosen.
Det finns olika sorters Psoriasis och den som mamma har bryter vanligare ut hos kvinnor i början av övergångsåldern och gärna i samband med en livskris, typ skiljsmässa, dödsfall eller när man förlorar sitt jobb.
 
 
Suck!
 
 
Kan inte livet sluta ge mig käftsmäll på käftsmäll!? Nåja, jag hoppas ganska mycket på att få några svar på tisdag till veckan, då har jag nämligen en läkartid.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0