Tacksamhet

Jag blev förvånad i går kväll över hur slut jag var, slut av allt känslosamt man fått vara med om, kände mig helt blåslagen och mörbultad inuti...
 
Det blev en fin begravning, känslosam, men med mycket fina ögonblick ändå. Jag känner en sådan stolthet över att vara dotter till en sådan rak, ärlig, enkel, men så stor människa. Man ska vara sig själv, stå för den man är....pappa var och är en sann vän för många. Enkel, rak, ärlig och väldigt hjälpsam.
 
Jag vill också tacka er mina nära som på olika sätt hjälpt mig och mina syskon att få en sån fin begravning som möjligt.
Tack Johanna för dina konstnärliga insatser...och tack för alla fina foton.
 
     
 
Tack Maria för hjälpen med förstoringen av pappa, det värmde, den blev så fin.
 
 
Mikael, tack starka trygga fina Mikael, tack för att du är en sådan fin son, bror och människa! Tack också för att du ville bära kistan till graven. Tack Jörgen för den hjälpen också...
 
 
Ni var så många som hjälpte till då det var svårt...Tack Lisa för den du är och den tröst du gav till dina småsyskon.
 
   
 
Prästen var från Piteå och hans personlighet, mörka röst och dialekt gjorde begravningen ännu lite finare..
 
 
 
Alla fina avsked....så känslosamma.
 
   
 
Sen blev det smörgåstårta och vanlig tårta på Broselsgården och sen passade vi på att ta fina barnbarns bilder. Johanna lyckades få med sig gruppen på lite ap spex också...
 
 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var fint. Nu vilar han stilla och vi alla kommer minnas honom med värme! Kusinbilden med "apa" var från början Lisas idé.vi hjälptes alla åt och det blev en kul bild :)

2013-04-07 @ 00:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0