några ärenden i stan

Jag åkte ner till stan ganska direkt efter barnen skickats till skolan. Hade en del ärenden att uträtta, bl.a lämnade jag igen en snygg skinnjacka jag hade hittat på Lindex, men kände att den inte var "jag"!

Hann äta en god lunch på EFS med min syster innan det var dax att åka hem till Emma som slutar skolan halv ett.
Emma är just nu med några killkompisar och leker vid rampen på skolan. Innan Emma skulle fara frågade hon om hon fick cykla dit!? Det fick hon inte! Men jag tycker det känns svårt att neka henne det jämnåriga gör och får, nämligen cykla kors och tvärs efter stora vägen genom byn.
Jag får nästan ett nervsammanbrott då jag vet att fem, sex, sju och åttaåringar får cykla hur de vill efter "våran" tungt trafikerade väg alldeles själva! Hur tänker föräldrarna?

Emma protesterade då inte, då jag sa att hon fick gå.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0