fullt upp

Igår var det skolavslutning för Drängsmarkskolan klockan 18.00 i bönhuset.
Stressa hem från jobbet och fixa fram mat att stoppa i de små magarna, sen tvätta av smutsiga fötter, kamma fint håret, måla naglar och klä om till lite finare kläder. Fina, fina älskade barn har nu sommarlov.

  

De är många barn tillsammans i förskoleklass och årskurs ett. Något mindre många i Pontus klass.

  

Bildkvaliten är inte den bästa för vi stod längst bak i salen och fotade med zoom.

  

  

När vi sen kom hem satte jag igång med att olja in altanen och har sen gjort det klart iafton.

  

Jag har hunnit med att rensa ogräs och plantera ut de nya Funkiorna. Maken har klippt den långa gräsmattan, så nu är det fint i vår trädgård.

  

  

  

I morgon är min tanke att jag ska hinna få upp amplarna och plantera i krukor ettåringarna. Men först ska jag jobba till tre.

Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0