onsdag

Hur ska jag sammanfatta min tredje semesterdag då!? Underbar, vanlig onsdag eller...tror jag väljer alldeles underbar!
Hittade en Postit lapp med texten jordgubbar skriven och fasttryckt på ytterdörren i morse, tror nog maken hade gjort en runda runt tomten inatt och ville ge mig en hint.
Vilket som så plockade jag in en rekordstor första skörd i morse på fyra liter, ställde mig och kokade sylt på en gång samt njöt sen av att äta färska jordgubbar till frukost.
 
 
Blev en seg start här i huset för de övriga sjusovarna och jag hann bli lite sur över att det bara hade lämnats framme på diskbänken och inte orkats stoppa in i diskmaskinen under kvällen/natten då jag sov...
 
Nåja, mitt på dagen hamnade vi i vart fall i Åbyn och gjorde klart allt som har med veden att göra för denna säsong. Eventuellt kan det bli att hjälpa pappa att stapla in sin ved om han inte orkar.
Vi åt middag hos pappa som jag och min bror rörde ihop.
Där efter maten så kom jag på att vi skulle ila iväg till stan för att köpa ut lite tillbehör till min Iphone. Sagt och gjort, barnen hängde gärna med, för de vill också att Iphonen ska få billaddare och silikonskydd.
 
När vi kom oss hem till Drängsmark började klockan närma sig sju och barnen ville absolut ta ett kvällsbad hos grannarna, så det fick Jörgen lov att ställa upp på, medans jag rensade ogräs i häcken.
Fick också spontant trevligt besök av förbicyklande goda vänner..(känner att jag ångrar att jag kom på för sent att bjuda in dom..).
 
 
Den gula lastbilen kom också förbi och tippade av vår fina last med ved. Det var en jordkabel som hade gått av någonstans där man kan vika upp hytten..normalt slitage som ägaren sa. Skönt att det inte var något dyrare och något som vi orsakat!
 
Imorgonbitti blir det att morgongympa med att stapla in lite ved.
Kramisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0