dessa nerver

Jag har varit till en sjukgymnast idag med mina fötter och det var ett ganska intressant besök. Hon tittade på hur jag stod med fötterna i avslappnat läge och i tåläge. Hon klämde och kände på fötterna och nerverna, inte visste jag att det var så många nerver man kunde hitta åt och "spela gitarr" med!?
Jag fick ligga ned och hon vinklade fötterna hit och dit och lyfte benet och vinklade och jag domnade.

Frida, som sjukgymnasten heter, hävdar att jag är en nervmänniska! Vissa människor är tydligen mer känsliga i nervsystemet än andra, jag hör till de känsligare. Varför hon sa så är ju att hon såg i journalen att karpaltunnlarna är opererade och domningarna på mitt vänstra lårs yttersida finns som rest efter en förlossningsskada o.s.v.

Men vad kan man göra då!? Jo man kan göra vissa stretchövningar för att frilägga nerven i sin bana lite mer, men och andra sidan ska man inte reta och överanstränga nerverna heller då det kan ge bara motsatt effekt och mer smärta.
Frida tyckte att jag skulle göra avgjutningar på mina fötter och få egna fotinlägg till en nätt ca. kostnad på 1.500 kronor. Detta för att få rätt stöd och rätt gångteknik och avlastning för nerverna.

Jahapp! Hur känns det nu då? BLÄÄÄ!! Men, på´t bara....vad annat kan man göra!? Det kommer att ta tid, det får jag lov att inse, så är det bara. Åhh..

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jobbigt det där med fötterna! Man behöver dom ju liksom rätt ofta... Jag har själv problem med nerver som är i kläm i fötterna och har skaffat sånna där dyra inlägg, men jag måste bara säga att det var värt det. Jag har inte blivit helt bra men betydligt bättre och använder dem ALLTID.. dvs flyttar dem mellan skor osv, kan knappt gå utan dem nu när man vant sig. En liten nackdel är bara att inläggen såklart inte passar i alla skor och att jag fick gå upp en storlek i skor när jag skaffade dem, men ändå värt. Fast jag hade inte samma problem som du med fötterna, men hoppas det kan hjälpa dej också! Lycka till, hoppas det blir bättre!

2012-01-25 @ 12:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0