Frustrerad..

Strulig dag på jobbet med ojämnt mellan kunderna. Det kommer liksom folk från ingenstans och "poff" så är det jätteköer och lika fort har man jobbat undan dom.

Idag blev det två rejäla proppar en på förmiddagen då jag och en till fick hjälpas åt att extrabemannna kassan och beta av jätteköerna.
Men den propp som uppstod på eftermiddagen kunde ha skötts om bättre....tre sitter i kassan och upptäcker att de behöver hjälp så de ropar på extrapersonal. Jag släpper allt jag har för händerna och går ut till min kassalåda, men ser på en gång att det behövs minst två till öppna kassor. Jag gestikulerar till en kassör om att det måste ropas på två extra personal, vilket görs men ingen dyker upp......Det är såå frusterande!!
Man sitter i en kassa, som dessutom inte har en telefon, och man jobbar på och nästan kastar varorna efter kunderna för att skynda sig att få ner köerna.
Jag får en långsam kund och säger till kunden att jag ska ringa efter mer folk till kassan medans den drar sina kort......jag lämnar kassan och går och ringer på allanrop igen att vi behöver två extra kassörer, när jag kommer tillbaka till kunden så är den just klar med sina kort.
Vad händer? Får jag någon extrabemanning? Jo det kommer en till undsättning, EN inte två!!
En person avbröt till och med sitt eftermiddagsfika för att komma och hjälpa oss.

Tänk att det ska vara så svårt att göra ett extrainhopp till kassan av alla de personer som finns på golvet!? (Just då fanns det tre som kunde komma.)
Jag blir så frusterad då dessa situationer uppstår!!

Tänkte  idag på förmiddagen när alla flockades runt kameradatorn för att leta och hitta en ficktjyv, då var det minsann ingen som var stressad och hade för lite tid!? För då var man ju nyfiken medans arbetstid rann iväg...

Jag slutade lite tidigare idag för att jag hade haft för lite rast igen....frusterande det också att jag nästan aldrig hinner ha en timmes lunch, mycket frusterande.

Hur som haver hem och hämta barnen och tillaga den kulinariska middagen som blodpudding med lingonsylt är...?
Halv sex hjälpte jag Pontus att fixa med ombyte för att skjutsade iväg honom på fotbollsträning i Ostvik. När vi kommer fram inser vi att påsen med innegympaskorna låg kvar hemma. Bara att vända om hem utan träning idag....frusterande!

Jaja så kan en helt vanlig tisdag se ut ibland.

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0