fredag

Dagens samtalsämne nummer ett är ju kylan, så då måste jag väl blogga om det också!

Det är kallt! Vännerna på facebook skriver om sina köldrekord och i Stavaträsk var det -40,1 strax före 22, Norsjö verkar också ha det riktigt kallt samt i Sandforsområdet. Här i Drängsmark är det bara -32 grader. 

Allt detta påminner mig om rekordvintern runt millenium då jag körde in till jobbet och väderstationen i Kåge visade på minus 42 grader. Min gula Saab startade och skjutsade mig in till stan på "fyrkantiga" hjul. Saaben hade ingen fungerande motorvärmare och på morgonen startade den med friskt humör efter en natt i kallgarage med endast kupévärmare. Efter en lång arbetsdag kallstartade jag bara den.

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0