Fokusera rätt!

Jag har en tid nu försökt att fokusera på det som är positivt både när jag skriver här i bloggen och även hur jag tänker i vardagen. Jag har bestämt mig för att bara mata den vita vargen!
(Jag har skrivit i ett tidigare inlägg om vargarna som du kan läsa här: http://mammatanten.blogg.se/2011/april/sa-sant-sa-sant.html)
Men igår tjuvade den svarta vargen sig en rejäl mumsbit och jag tillät mig att vara ledsen och orolig, alla frustrerande känslor som finns inom mig fick komma ut en stund.....men nu är de undanstoppade igen.
 
Största orsaken till att jag var ledsen är resultatet av medarbetarsamtalet jag hade med Johan där det kom fram att min tjänst sägs upp eftersom den kommer att förändras.
Johan vill att kassaledaren ska ha en liten annan roll samt att ett slutet system av pengar ska installeras, Cashguard tror jag det heter.
Den nya tjänsten ska då utlysas och alla får ansöka om den både internt och externt. Kändes bra då jag satt och pratade där inne hos Johan och jag tycker fortfarande att det känns så bra och ordentligt med bättre ledning och struktur med tydligare ledarskap.
Men det som gjorde att jag blev ledsen var alla "värsta tänkbara" scenarion som dök upp i huvudet!?
 
Jag trivs ju så bra med alla mina arbetsuppgifter och har ju sagt att jobbet är min grundtrygghet! Men nu då mitt grundfundament skakas om så blir ju hela min tillvaro omskakad och oroad!
Tänk om Johan tycker att någon av mina goa arbetskamrater passar bättre i den nya rollen? Vad kommer jag att känna då? Vilka ska mina arbetsuppgifter bli då? Vill jag jobba kvar? Jag tror nog att ni förstår hur jag känner....
 
 
  Att buga och bocka och fjäska är inget för mig! Ärligt renhårigt spel måste det vara!
Det blir ju liksom så att här "må bäste man vinna"! Jag kan mitt nuvarande jobb väldigt bra och jag vill gärna utvecklas och utöka mina kunskaper och därmed hoppas jag att Johan väljer att ge mig den nya tjänsten.....men tänk om........!?
 
Nåja det var mina känslor igår, idag lever jag i nuet och väljer att inte fokusera på "tänk om".
 
Idag har vi för första gången varit på matfesten och där intog vi våran middag. Emma vågade inte prova något nytt utan valde plättar med grädde och sylt, Jörgen och Pontus åt wokad älg och jag valde en tunnbrödsrulle med lax och skagenröra.
 
Efter middag var det dax för 3D bio och den nya filmen Modig.
 
 
Kärlek till er alla därute....och glöm inte att mata den rätta vargen!
 
Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Allt kommer att lösa sig på ett eller ett annat sätt <3

Svar: Tack Johanna för ditt stöd och att du vågar kommentera det uppskattar jag!
Annica

2012-09-02 @ 12:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0