Alla dessa barn..

Jag har försökt vara ute hela dagen. Vilken underbar vecka det har varit, är det Brittsommar man kallar det när värmen kommer i slutet av sommaren?
Idag har jag gett mig på att rensa bort ogräs i grusgången och hann precis klart dagens mål innan regnet kom. Vi har haft ett mullrande åskoväder lite på avstånd runt om oss i eftermiddag som senare gav lite regn. Vi drog ut alla kablar ur kontakterna för dator och telefoni, men åskan var aldrig riktigt nära...
 
 
   
 
Samtidigt som jag rensat i rabatterna har Emma haft en kompis här från tidig eftermiddag till strax före nio ikväll. Inget konstigt med det förutom att barnet inte har blivit hemringt eller efterfrågat en endaste gång!!
Fick ett sms från mamman klockan 20.49 där hon undrade om barnet var hos oss och isåfall skulle jag skicka hem barnet.
Jag svarade att det skulle jag visst göra samt att jag meddelade att ingen middag hade serverats men att magen nog var full av lördagsgodis som ätits tillsammans med Emma. Jag hade inte erbjudit barnet någon middag eftersom att jag nog trodde att barnet skulle bli hemringt strax....
 
Annars då....jo Johanna tillverkade en ursöt tårta tidigare idag till Peas Babyfest. Ingen riktig tårta, utan en blöjtårta.
 
 
 
Vill bara hälsa och hoppas att vi tar bättre hand om barnen vi satt till världen innan jag säger god natt!
 
Kramisen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0