Snuvig.

Jag gav upp efter lunch idag och gick hem. Huvudet dunkar, ögonen svider och jag är riktigt nästäppt. (Hur det nu stavas?) Tror dock inte jag har någon feber.

Hann höra att man surrar på jobbet om överlåtelse inventeringen och påtvingad övertid......i mitt fall skulle jag jobba först 06.30-16.00 sen börja om klockan 19.00-01.00ca.... för att sen sova någon timma innan mitt morgonpass börjar klockan 6.30 igen....

Googlade lite om arbetstidlagen och fann att man ska ha 11 timmars dygnsvila mellan arbetspassen och hittade ingenstans att en överlåtelseinventering skulle vara något giltigt skäl till för lite dygnsvila...

Här ställer jag mig då frågan till chefen? Varför kan vi inte stänga butiken tidigare så vi slipper detta tjafs om våran nattsömn? Kan inte se något annat skäl till den sena inventeringstiden än pengar....chefens pengar.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0