Känsligt ämne

För ett tag sedan tog jag beslutet att vara helt nykter, fram till sommarens semester åtminstone.
Varför undrar ni nu kanske?

Att dricka alkohol tycker jag hör hemma i sociala sammanhang, alltså då man är med vänner och äter något gott och umgås.
Men mina dryckesvanor började förändras och jag tyckte det var okej att ta något glas vin även om vi inte hade gäster.
Mycket kan skyllas på vindunken och en del på att jag slutade röka. Att få se fram emot ett glas rött på fredagskvällen, att ha något att ersätta suget med, något att belöna sig med, blev min melodi.    

                      
Jag tror många hänger med här i mina tankebanor, jag tror många gör likadant faktiskt, att alltid ha en dunk hemma i skåpet och gärna dricker ur den flera gånger i veckan.
Men tillslut tyckte jag inte vinet gav mig de positiva effekter som jag var ute efter utan blev en ful ovana istället.
Jag tycker aldrig att jag har varit nära att bli alkoholist, men jag tycker det var för ofta, därför har jag beslutat mig för att göra helt tvärtemot och vara helt vit ett tag.

Kanske det får positiva effekter på vikten också? Vad tror ni?

Ett känsligt ämne för många...men är det någon som känner igen sig?

Kram.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0