söndag

Jag var uppe med tuppen som vanligt i morse. Emma gjorde mig sällskap vid halv nio och Pontus sov ändå till halv elva. Pontus hade fått ha filmkväll med Jörgen och la sig vid midnatt.

Jag har hunnit med att slumra till här i soffan en stund och vaknade av en dröm.

"Jag stod och pysslade med att snurra upp något trassligt band och var lagomt irriterad och tänkte slänga rullen åt sidan en stund, då jag känner två svala händer över ögonen och lugnet strömmar genom mig och jag vet att det är Johanna. Mamma jag har något jag vill berätta, säger hon. Du är med barn, säger jag. Ja och det är två, säger hon då. Jag låtsas svimmar och hon hjälper mig ner på golvet." Sen vaknar jag.....

Undrar om jag sanndrömmer? Tror jag ska ringa och ta reda på det.

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0