lördag i London

En trött mammatant klev upp klockan sju, ovetandes om att klockan var en timme tidigare och klev in i duschen för att vakna. Insåg efter en stund att jag gick efter min oomställda klocka och svensk tid, inte lokal tid! Oops så det kan bli!

Frukosten kan jag inte skryta om som den bästa utan snarare åt det andra hållet...
Endast tre sorters köttpålägg och tre sorters ost, samt kokta ägg och mjölk med musli. Inga grönsaker, inga omeletter eller prinskorvar eller bacon! Bananer serverades som enda frukt och grönt grejen den ena dagen och clementiner den andra.



Madame Tussauds stod som första stopp på dagens schema och var en mycket bra upplevelse. Förutom alla vackra och stundvis helt otroligt verklighetstrogna dockor så såg vi en 4D film om superhjältar. Stolen vibrerade då steg stampade i marken i filmen och vattenånga hamnade i ansiktet då någon nös och så vidare....Wowupplevelse!



  

  



   

Efter Madame tog vi en Cab till Piccadilly Circus för shopping och lunch.





Nästa grej efter detta blev att åka London Eye. En upplevelse det också men jag hade hellre tagit en taxi till Tower Bridge och Tower of London.

 men, men...

Bilder från London Eye kommer här....





Efter London Eye....





Så fantastiskt att vara på Harrods och gå runt i den bevarade miljön från förr....

Sen kan man ju undra vilken skärmaskin den här Mortadellan går in i?



  

Det gäller att hinna med så mycket som möjligt på den korta tiden man har och Harrods sprang vi fort igenom och ingen shoppade något.
Tanken var sen att gå genom Hyde Park hem till hotellet, men skymningen och onda fötter gjorde att valet föll ännu en gång på taxi. Har aldrig åkt så mycket taxi i hela mitt liv och kommer förmodligen inte att göra det något mer heller.
Innan vi ropade fast en taxi inhandlades lite vin och mat för magen.

Senare träffades hela gänget på "våran lokala pub" innan avfärd mod gemensam middag igen...



  

Maten var lite bättre på det här stället och jag valde en Ceasarsallad som förrätt, Pasta Alfredo som huvudrätt och glass efteråt.

  

Stämningen var på topp och vi skrattade så vi kiknade då Pea och Zebbe sög i sig helium från ballongerna och lät som KalleAnka. Tyvärr inga bilder från det.
Sen avslutades kvällen precis som den första, nämligen med att en del drog på nattclub och en del drog sig mot sängen.

  

Inser då jag tittar på dessa bilder att vi är ju på Piccadilly igen.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0