Kolonialkväll

Nu har jag jobbat min första kolonialkväll på det nya schemat, det sammanfattar jag med superroligt och supertrött ikroppen.

Inte hade jag tänkt tanken att det skulle vara så fysiskt att plocka in varor i hyllorna, men det är ju som ett mindre gympass hela tiden. Jag är inte så lång så "elefantfoten" använde jag flitigt för att nå upp till de högsta hyllorna, men lika ofta hamnade jag ihopkrupen på knä på det kalla klinkergolvet för att komma åt i de lägsta.
Så jag har verkligen använt lårmusklerna flitigt med alla dessa knäböjningar och "step up" på "elefantfoten"! Men det har varit jätteroligt och timmarna bara flög iväg då jag tömde minst fyra skrindor och var rastavlösare i kassan och fyllde på lite frukt samt kollade till mejeriet.

Mikael och Maria hade redan åkt hem till sig då jag kom hem, men Lisa satt i soffan och surfade och kunde berätta att det hade gått bra här hemma förutom Emmas längtan efter mamma.

Nu ska jag krypa isäng för det har varit en lååång dag. God natt!


Kramisar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0