hissar och dissar

Jag har nyss kommit hem från ett utvecklingssamtal tillsammans med Pontus och hans mentor eller fröken som han säger.
Fanns inget negativt att ta upp och svårt att hitta nya bra mål framtill nästa utvecklingssamtal.
 
Mycket bra läsförståelse och ordkunskap i svenskan.
Duktig på att skriva berättelser och texter.
Stavar oftast rätt.
I matte har han också mycket goda kunskaper och jobbar på bra och behöver sällan hjälp.
Engelskan går bra, SO och NO ämnena likaså.
Idrotten deltar han också aktivt i, fanns inget att orda om där heller.

Ja vad ska man säga som mamma om det resultatet? Jo, STOLT!! Synd att jag inte kan stoltsera om att det är jag som givit honom de generna......dagens Hiss går alltså till Pontus.

Idag är det frost igen och någon minusgrad, det var ju ett tag sedan. Tog lite bilder.



  

Sen måste jag få klaga högt och ljudligt på våran nya diskmaskin.
Den går inte att packa på ett bra sätt! I den övre vagnen där vi placerar glas, fungerar bara ena halvan, på den andra halvan trillar de bara omkull!
Den diskar dåligt på grund av att den är extremt vattensnål! Värdelöst koncept, eftersom vi har varit tvugna att diska om sakerna eller skölja noga före diskning.
Men inte nog med det! Man gör sig lätt illa på de vassa detaljerna i maskinen.




Det var på de där vassa piggarna till vänster i bild, jag skar mig idag, en annan gång var det handtaget som man drar ut den nedre vagnen med, som gjorde illa mig.

Så dagens Diss blir alltså våran nya diskmaskin.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0