Snurrig dag....

Denna dagen har bara rusat iväg. Fullt upp på jobbet och "terrierbesök"!

Nej skämt och sido, "terrierbesöket" var en säljare från ett pocketföretag som jag inte kunde låta bli att skratta i smyg åt.
Jag var på fika då han dök upp och via Therese försökte jag säga att vi inte ska ha några böcker.
Men han tyckte att han kunde vänta tills jag fikat klart för han ville ändå prata med mig. Få en chans att berätta om sina kampanjer och marginaler blablabla....
Han var inte tråkig att lyssna på och jag tyckte att han hade bra säljargument och så......men nej tack!
Men han gav sig inte, fortfarande inte på något otrevligt sätt, så fick han mig att ta kontakt med Åke så han fick prata med honom också.
Åke lyssnade på blablablaandet också och sa att vi ville tänka igenom detta så skulle vi återkomma till veckan med besked.

Varför jag skrattade åt honom lite i smyg sådär var för att han hade en terriers envishet och ettrighet i sitt sätt att tålmodigt snabbt och envist verkligen få fram det han ville säga om sina produkter.

Till saken hör att vi redan har böcker från ett annat företag som Åke just har bestämt att jag ska ta bort, så därför sa jag nej tack.


Till något helt annat......Har ni sett Norrskenet ute på kvällshimlen?

Så vackert och så fruktansvärt tråkigt att min kamera inte har kapacitet att ta sådana mörkerkort.
Fick låna en bild på nätet....



Det var när jag och småttingarna gick hem från Fritids och ett vernisagebesök som vi fick se det vackra skenet.

Detta var Pontus bidrag på vernisaget..



Och nääe.... Han var inte sur!

Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0