Promenad, funderingar, strålande väder.

Vilken underbar morgonpromenad jag fick, med några minusgrader och sol som sällskap.
Mina tankar snurrar alltid då jag är ute och går och i dag var inte heller något undantag. Idag funderade jag på kost och vikt, min vikt!

Jag har alltid varit lite smårund, inte tjock och inte trådsmal heller. Jag har aldrig tidigare funderat så djup över min vikt och haft en ganska sund inställning till mat tycker jag....man äter då man är hungrig och slutar då man är mätt.
Jag har sällan beklagat mig över att jag har varit så mätt och borde inte ha tagit mer......efter julbord och så!?

Jag har alltid gillat att röra på mig, fast aldrig gillat att motionera eller sporta!
Jag har heller aldrig varit någon "frossare" i godis och chips.

Så varför är det som det är nu med min vikt då?
Varför är jag så tjock nu?
Varför vill jag frossa i godis och chips nu?
Varför vill jag aldrig sluta äta mat nu fast magen säger att den är mätt?

Rökningen? Javisst beror mycket på att jag har slutat röka. Men jag tror inte det är hela sanningen....
Mina tankar snurrade runt ämnet kostrådgivning genom tiderna och ideal om kalorier och om fett och fettsnålt...

Tankarna snurrar om allt färdiglagat som erbjuds i affärerna.......
Tankarna snurrar om transfetter och tillsatser i maten......
Tankarna snurrar om idealen, trådsmala modeller......
Tankarna snurrar om hur mycket är mitt fel och hur mycket är samhällets fel...........

  

   
Ja det finns mycket att fundera på i detta ämne............men för just nu får det räcka en stund.

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Om jag får komma med vad jag tror så tror jag att det kan bero ganska mycket på hur du mår, så är det för mig, då jag mår dåligt går jag upp i vikt eller känner mig tjock, jag äter betydligt mycket mer då jag mår dåligt också. Mitt råd till dig är att du ska försöka säga några positiva saker till dig själv varje dag då du tittar dig i spegeln, så gör jag, det finns alltid någonting positivt man kan komma med, det kan vara att man har en fin frisyr en dag eller att man ser pigg ut.. ja vad som helst bara det är positivt.

2011-03-11 @ 18:42:58
URL: http://sarabacklundviklund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0