oroligt i världen-oroligt i själen

Vad är det som händer just nu i världen?

Förutom de stora naturkatastroferna så har vi ju inbördes krigen i våra semesterparadis. Egypten, Libyen och Bahrain m.fl.
Oj vad jag önskar mig fred på jorden mer än vanligt nu! Sen så tycker jag aldrig om bråk och elakheter! Blir illa berörd över knytnävarna och tacklingarna på en hockeymatch också.

Angående jordbävningar och Tsunamis....vad ska man säga!? Otäckt! Riktigt otäckt!

Lite långsökt kanske det är att börja prata om extrema förhållanden och global uppvärmning!? Eller så inte!? Lite oroande är det ju faktiskt! Vad är det riktigt som händer?

Om jag sen ska kommentera extremt väder och dess följder lokalt, så säger jag bara E4:an mellan Ostvik och Skellefteå är bedrövlig!

Stora sprickor och många låånga gupp och gropar och höjder och åsar...........stora tjälskador som resultat av den extrema kylan vi har haft!



Naturens krafter är krafter som vi inte rår på..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0