Emma hos doktorn.

Emma, min lilla tjej, har varit till doktorn idag. Enligt henne var det det mest fantastiska man kan göra en onsdag som denna!?

Igår kväll innan Emma gick till sängs, så la hon fram de kläder hon skulle ha på sig.
När jag väckte henne nu på morgonen så studsade hon upp ur sin säng - "Mamma idag ska jag till doktorn!"
Hon gjorde snabbt klart sina morgonsysslor och ville att jag skulle "platta" luggen och lägga på lite ögonskugga. =) "Ska vi inte fara snart, mamma?"



Läkarbesöket gick jättebra! Han, läkaren Göran, tittade i Emmas hals och öron. Undersökte länge och noga hennes lilla "ärta" i kinden. Lyssnade på hjärta och lungor. Sen undrade han om han fick ta några blodprover också? Ja det får du sa Emma.
Nu hade vi otur att labbet hade det riktigt knökfullt så först på fredag blir det blodprovstagning. Emma längtar redan! Konstig tjej!?

Emmas hjärta låter starkt och friskt!
Emmas "ärta" i kinden är förmodligen en körtel som är tillfälligt vaken. Vi ska hålla lite koll på den, men förmodligen försvinner den snart och var inte mer med det.

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: jörgen

puss

2011-03-30 @ 22:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0