Funderingar?

Funderingar tror jag, och faktiskt vet jag, att vi är många som har......

Pappa hade några idag....några som jag som lekman kunde svara på, svara på som jag tror pappa blev nöjd över svaret, nära hans tanke och min tanke!?

Har funderat mycket över hur pappa bearbetar alla sina känslor, eller icke känslor, i hans cancerresa!?

En sak som han luftade var dock att han har ställt frågan till sin onkologsjuksyster....-Kan jag bli frisk någon gång? Hon bläddrade i hans journal och svarade...-Nej! Nej, vi måste fortsätta bromsa......

En annan tanke var den med hårbortfallet....och en till om hans senadrag i fingrarna. Faktiskt helt otroligt sjukt jobbigt att se hur hans fingrar drar sig så starkt mot tummen, och att se hur han drar till dom och de pekar rakt fram igen.....

Pappa har blivit erbjuden samtal med kurator, men han har avböjt. Men jag tror dock att han "fixar" sitt psyke på sitt sätt.....kanske genom sina vänner....kanske genom samtal med sina "hemtjänstare"....
Shit the same...huvudsaken att man inte påskyndar och påtvingar honom några funderingar och tankar......tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0