Besök på onkologen.

Idag har jag följt min pappa till Onkologen i Umeå. Pappa får åka hela vägen från Åbyn ner till Umeå med taxi, sjukbil tror jag det kallas. Idag var jag hans följeslagare.
Jag har åkt med pappa några gånger tidigare också, den ena gången med Sambulansen och den andra gången var det jag som körde. Sambulansen är ju det smidigaste sättet, fast nackdelen är att doktor Marcus inte kan/vill anpassa pappas tider med den.

Vi kom ner till Umeå lagom i tid för pappas provtagning, sen hade vi "över" nästan två timmar till lunchrast innan besöket hos pappas doktor Marcus.
Vi gick först och kollade lunchmenyn på den närmaste restaurangen och det var kyckling som pappa inte är så intresserad av, så vi promenerade till Hotell Björken och åt god fisk istället.

Besöket hos pappas cancerläkare Marcus gick bra och inget tyder på någon tillväxt någon stans, däremot är ett prov som indikerar hur njuren mår lite väl högt. Detta var heller inget vi skulle oroa oss för, eftrersom pappa har haft så tidigare och det har blivit bättre igen. Det ska givetvis kollas upp med nya prover hemma om en vecka. Orsaken är nog så enkel som att pappa dricker alldeles för lite vatten och får då för liten genomsköljning av njuren.

Hemresan skulle också bli med sjukbil och vi fick vänta en timme på den bilen, då blev det en kaffe och gokaka.



Men herregud säger jag bara om den hemresan!! En ung lite överviktig, ca tjugofem år gammal kille, kommer fram till oss och frågar om vi heter Lundholm. Vi följer efter honom till bilen och jag undrar lite för mig själv om vem det är som luktat "pissråtta" som gått här strax före. Inte kan det väl vara taxikillen? Jo tänk för att det var det.
Men hujeda mig vad jag fick svårt med att andas....en och en halv timmes bilresa med den doften i näsan, usch och fy!
Men varför är det ingen som har tvingat in honom i duschen och gett honom nya kläder? Arbetsgivaren eller uppdragsgivaren? Hur har det kunnat bli en sådan miss i unga människans uppfostran och hygien?

Krami.




Kommentarer
Postat av: sussi

Hej Annica har kollat runt och det var en umetaxi som körde er till Åbyn. Så min tanke är att du kontaktar bolaget och ger dom en snytning på näsan=) Kram sussi

2011-07-27 @ 22:54:10
Postat av: Annica

Jo, jag tänkte på det...men orkade inte!

2011-07-29 @ 21:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0