Kallt kallare kallast..

Hej igen!

Livet rullar på, har väl inte hänt så mycket under tiden jag varit tyst.
Det är kallt ute. Riktigt kallt! Idag onsdag är det bara minus tjugo grader.
Söndag och måndag och tisdag har jag sett minus trettio på termometern. Det är kallt!
Man fryser hela tiden och det är svårt att få en bra innomhus temperatur här hemma.
På morgonen då man vaknar eller då man kommer hem från jobbet kan det vara endast femton grader varmt.
Automatsäkringar har löst ut och vattnet uppe på toan har halvfrusit.
Dessutom ska kylan fortsätta hela veckan sägs det..

Inte undra på att man känner sig låg, lågare än lågast! (Jag vet att det heter låg - lägre - lägst)
Kylan tar alla ens krafter utav en. I vanliga fall den här tiden på året har jag som oftast en "down" period, men i år känns den lägre än lägst.
Livet är så tröttsamt och tråkigt! Man åker med i livets vagn av bara farten utan att känna någon större lust och motivation till någonting. Allt tar emot. Mycket sker per rutin och automatik - mest på jobbet då, hemma blir det förfall från min sida. Tur att Jörgen är så duktig med att hjälpa till.
Man står liksom utanför sig själv i ett burkigt tomrum.....vet inte hur jag ska förklara känslan.. men orken finns liksom inte och allt tappar sin mening...spelar som inte någon roll någonting....

Kanske det ändå kan kännas bättre nu när jag har investerat i lite vitaminer och kost tillskott, samt att naturen bidrar med mera ljus....vi går ju trots allt mot ljusare tider.





Rosen är från maken....kramisar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar att man kunde hjälpa när du mår så här :(

2011-02-17 @ 09:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0