Trygghet

Fortfarande ingen mer feber men nu har en förkylning brutit ut i vart fall, så jag inbillade mig inte alla symtomen som fanns där i torsdags.

Jag orkade aldrig blogga i går, mycket på grund av de besked vi fick på jobbet angående att Åke lämnar oss och drar vidare till ICAMaxi.

I dagens NV kan man läsa .....



http://norran.se/2011/12/skelleftea/ake-persson-tar-over-ica-maxi/

Jag är glad för Åkes skull och för de anställda på ICAMaxi, de får en bra chef.
Men ett sådant här besked rör ju om i grytan en anings..kommer halva ICA-torgets personal att hänga med Åke vidare? Vem tar över ICA-torget? Blir det bättre? Blir det sämre? Kommer jag att få ha kvar mina arbetsuppgifter? Mina arbetskamrater?
 
Igår kände jag det som om någon drog undan mitt grundfundament, det där om att mitt jobb är min grundtrygghet stämmer liksom inte längre, nu vet man ingenting.
Men idag har jag landat lite i alltihopa..."den som lever får se" är det som gäller i mina tankar mestadels nu. Det lär ju dröja till i april innan det blir dax för ägarbyte på ICA-torget.

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0