Fredagsmys....?

Trött, känner för att göra som maken egentligen. Han ligger på sängen och halvsover....snarkar ljudligt emellanåt! Ganska "vanlig" fredag på jobbet idag dock....lite ont om folk som sliter på personalplaneraren.

Mars månad är ju en sådan där månad då många tar ut sparad semester innan den går förlorad.... sen plussar vi på tre till fyra sjuklingar på det.... resultat = många överbelastade, som jobbar och sliter jämt, orkar inte längre!?

Sen kan jag inte låta bli att skratta åt min söta, lagomt tjuriga sexåring, härhemma! Hon längtar efter att ta blodprov och ställde upp på det frivilligt, dessutom utan gnäll!! Underbart!
Men att gå och fixa sig ett pass på Polisstationen, det blev henne för övermäktigt!?
Vad göra som förälder? Mutor?
Jo, det blev mutor! Det var det enda som fungerade.

Jörgen var med de små till polisen och Pontus fixade passet hur lätt som helst.
En frusterad pappa och en sur Emma och en glad Pontus besökte mig en halvtimme senare.......
-Jag blev så blyg! Säger Emma till mig?

Jag försökte förklara för Emma att man måste ju ha ett pass för att kunna åka iväg och sola och bada......men hon sa att hon kunde minsann vara med farmor då vi åkte iväg!!

Men efter ett besök i en leksaksaffär och en avlagd leksak...så blev det till sist ett pass beställt till Emma också.

Mutor fungerar även på små barn! (för mutaffärer med Jasplan och så vidare.....det fungerar också!?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0