Att kunna cykla...

Idag har jag varit iväg till vårdcentralen, eller hälsocentralen som det numera heter. Jag har tagit om några blodprover.



Jag har fått min kallelse till röntgen. Jag ska vara där torsdag, dagen innan vi åker till Mallorca, vilket nog innebär att jag måste be om att få vara ledig den dagen också.

De ska göra ett ultraljud över bröst- och ländryggrad och buken.
Metoden är framför allt lämpad för undersökning av "täta" organ som t ex lever, bukspottskörtel, gallvägar och blodkärl. "Håliga" organ som t ex lungor, magsäck och tarmar kan inte undersökas med denna metod.

Jag har varit iväg på ett utvecklingssamtal med och om Pontus på skolan. Allt är så positivt och bra,  det känns skönt att höra i mammahjärtat.

Sen har jag och Emma skrattandes och peppandes tagit oss fram och tillbaka här efter våran gårdsuppfart för att hon ska lära sig att cykla.
Det går jättebra och våran förhoppning är att kunna överraska pappa ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0