Stockholm, Stockholm gör mig glad...

Ville verkligen inte åka hem från Johanna och Erik igår! Skulle lätt ha kunnat stanna minst en vecka till, dels för att de verkligen skulle behöva mer hjälp och dels för att det är så underbart att få umgås med dom. Men, men nu går ju inte det....

Hur som haver har vi haft det intensivt och roligt där nere...Lisa har varit en underbar storasyster och "barnpassat" Pontus och Emma så vi andra har kunnat jobba.

Jag och Johanna började med att åka iväg och inhandla material till en platsbyggd garderob på lördagen, samt fixa lite med IKEA.

 

Jörgen och Erik byggde ihop stommarna till köksskåpen under tiden...

  

Men givetvis så jäklades det hela tiden...rörmockaren hade dragit avloppsrören för högt och elektrikern hade inte satt ut eluttag för fläkt och spis och diskmaskin......så allting tog extra lång tid hela tiden för det skulle fixas och trixas och kluras och inhandlas och så vidare...

Jag och Johanna började bygga skåpet samt springa runt med roller och pensel emmellanåt för att färdigmåla dörrkarmar och väggar.

 

På måndag så jobbade alla utom jag då..... Lisa passade Pontus och Emma och jag målade taket ett sista varv....Monica kom och hjälpte till också, sen följde jag och barnen med henne hem och blev bjudna på middag. Mums! :)

   

Sista dagen så hjälpte jag Erik att hänga fast alla stommar och lyfta in kylskåpet och micron och så där....men det känns så hemskt att lämna dom med en halvfärdig lägenhet som de måste flytta in i på torsdag.....

  

Så här trångt och mysigt hade vi det i lillettan.....

  

kramisar.


Kommentarer
Postat av: sussi

Hej Annica

Som man säger finns det hjärterum finns det stjärterum=) och det stämmer

Kramizar till er alla

2010-09-29 @ 14:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0