LCHF

Jag tror det får bli min grej ett tag framöver..Jag har ju länge förespråkat att äta "nyttig" mat...jag menar mat utan transfetter och glutamat och dieselångad choklad! Nej mer naturlig mat bara.
 

Jag vet inte om det är bästa sättet för mig...men jag ska prova i vart fall.
 GI mat var ju min melodi för något/några år sedan och jag stormtrivdes med min vikt och mig själv.

Skillnaden mellan GI och LCHF är ju att man stannar i ketos hela tiden med LCHF och börjar aldrig om med kolhydrater som man gör med GI...

Fet mat, mycket proteiner, inga måsten om motion eller frukter eller mängder..alltså portionsstorlekar! Det enda man ska undvika är kolhydraterna - leta mat som har under 5 gram kolhydrater per 100 gram.

Mumsa riktigt smör och äta gräddiga såser. Njuta av goda ostar och goda grönsaker ovan jord. Hallon, grädde och nötter...Mums!


 Flippy Flippy Flippy  Flippy Blir att prova många nya recept och så där..spännande!

Jag tror det ska fungera för mig....Kramisar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0