Hittade på en annan blogg...

Hittade en "berättelse" i en annan blogg som belyser varför det är så roligt att sitta i kassan på ICAtorget...

"En av köerna till kassan på ica torget blockerades idag av en rollator, och vid sidan om, vid tidningsstället, stod en gumma och bläddrade hej vilt i tidningarna. Jag frågade lite gulligt om hon stod i kön, varpå hon tittar på mig och börjar asgarva. Jag hann tänka att jag fått en vårta mitt i pannan som såg extremt rolig ut, men sedan klämmer hon fram;
- Näedå, gå före du. Jag har fullt schå med att försöka komma ihåg om jag läst den här tidningen eller inte, säger hon och vänder och vrider på senaste Se och hör.
- Näe, det är inte alltid så lätt, säger jag fnissande och smiter förbi rollatorn
- Äh, jag skyller på att jag är 93 år. Då får man glömma vilka tidningar man läst, förbaskade minne, säger hon och skrattar vidare.

Så glad, mysig och pigg vill jag också vara när jag är 93 bast! Lätt den coolaste tanten jag träffat!"

Man träffar på så många glada och sura och trevliga och otrevliga och äckliga och underbara och trevliga och udda och vanliga och ovanliga kunder i mitt yrke.....och det är såå härligt!


kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0