middagstips

Jag gjorde ett mycket gott hopkok till middag idag..en slags omelett. Fräste ihop en rödlök med en förpackning strimlad rökt skinka och ett broccolihuvud. Sedan knäckte jag två ägg som jag blandade med grädde och keso och saltade och pepprade en aning och hällde blandningen över broccolin och skinkan. När röran/omeletten var nästan klar sänkte jag värmen och skivade över lite starkost. Mums säger jag bara...



Nu ska jag ta reda på pappas älgkött som vi syskon ska få dela på. Pappas lag sköt en älg förra helgen som har slaktats idag.

Väntar också på att pappa ska höra av sig om sitt nya telefon nummer...han skulle få komma till Skellefteå lassarett i afton. Det är visst lunginflammation som drabbat honom.

Sen hade jag en lagomt obehaglig upplevelse på jobbet idag också, en äldre karl som ramlade och blödde ganska bra. Blev utropad till kassan och ser en liggande farbror och en rollator och massa blod. Blev till att ringa ambulans....det var nog inte så farligt ställt med honom egentligen, men eftersom han inte kunde resa sig upp själv och han stank smuts och sprit och så...ja, jag ville inte ta ansvar.

Blodet kom nog enbart från munnen och eventuellt näsblod...

Kommentarer
Postat av: gubben

underbart gott var det.

2010-10-25 @ 23:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0