LCHF


"Jag brukar säga att cancerpatienter bör äta LCHF. Det baserar jag på kunskapen att cancerceller bara kan förbränna socker och inte förbränna fett. Detta visade redan nobelpristagaren Otto Warburg på 30-talet. Man ska därför inte göda cancern med ett högt kolhydratintag, som ger högt blodsocker och högt insulin som sannolikt är stimulerande för cancercellerna.

Dessutom behöver kroppen god tillgång till naturligt fett och protein för att bygga och reparera sina vävnader, vilket behövs särskilt vid en tärande sjukdom som cancer. Sen är det säkert bra med ett måttligt intag av grönsaker. Kolhydratintaget behöver förstås inte ligga på noll, men det bör inte vara så högt att det höjer blodsockret.
En kost som gör oss andra friskare, starkare och gladare är säkert bra också för cancerpatienter."

har Annica Dahlqvist sagt...


Har haft ett dygn med sjukt mycket fuskande....men jag får ta nya tag känner jag. För jag tror på LCHF-kosten och det känns som om det fungerar för mig. Och är det sant det flera forskare och Annica Dahlqvist säger så vågar man ju inte annat??




 
Heja rena produkter utan tillsatser och kemiska prosesser....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0