Små förbättringar..

Idag har jag följt pappa till Onkologen, vi åkte med Sambulansen. Väldigt smidigt ressätt och väldigt billigt! Åttio kronor kostar det enkel väg, men de har också någon form av rabattsystem för nu var det helt gratis för pappa med följeslagare.

Pappa mådde inte så bra på morgonen då vi åkte ner...hurvig och nytömd mage. :(

Vi var framme på lassarettet i mycket god tid så vi åt lunch och pratade på.

Själva besöket på Onkologen gick bra...sänkan har gått ned, vilket tyder på att medicinen Sutent har jobbat bra mot cancern. Röntgenresultatet gav också bra besked. Inga nya metastaser och inte heller någon tillväxt på det som finns kvar i bröstryggen.

Men eftersom biverkningarna har varit extra jobbiga den här gången så skulle han skjuta på starten av nästa Sutentkur en vecka till, så det blir tre veckors uppehåll.

Jag är glad att jag följde med och tackar min syster för hjälpen med att ta hand om Pontus och Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0