Angående min far...

Jag tycker att min far mår ganska hyfsat just nu, men jag antar och tror han funderar på hur länge han har kvar!? 

Bjöd in honom att fira jul med oss och då svarade han att det vet jag inte förrän då om det är möjligt!? Med andra ord den som lever får se!?

Jag ser ofta på pappa att han verkar fundera på det här med döden och om han ska kunna/hinna/orka innan cancern tar över helt!?

Som nära anhörig kan jag tycka det känns så svårt, svårt att veta om man ska ta första steget till en pratstund om döden, eller om jag ska låta pappa få ta det steget!? Jag har dock valt att ligga lågt.

 Här är min far nyopererad (från tumören i bröstryggen) och nyhemkommen.



En blek trött pappa som mest går runt och tittar på då vi jobbar med veden i våras....

  

 Midsommaraftonen som slutade med att kräkas upp allt...

Men glada stunder har vi försökt ha..... Här grillfest hos pappa  
 Emelies och Alvas kalas i augusti.

  Den här bilden är för några år sedan... en pigg och glad 70-åring!

Nu 2 - 3 år senare....   

en ganska blek tagen cancerpatient med lagomt gula kinder av medicinen....

Men jag ber än en gång ni som läser detta....berätta inte så mycket för pappa om Mammatanten blogg och mina funderingar...för det tror jag pappa mår bäst av...

Kommentarer
Postat av: sara

Tycker att du är sååå duktig som skriver av dig på detta sätt och det känns som att man är lite "delaktig" ändå, alltså som att du vet att man finns till och att man delar känslorna med dig. För ibland när jag har läst så slutar det med en tår i ögat och viljan att skicka en kram med mejl..

KRAM sara

2010-11-30 @ 23:14:07
URL: http://sbacklundviklund.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är bra att du skriver av dig här, det gör ju att du bearbetar dina känslor och upplevelser. Det är väl klart att ingen säger nåt till din far. Kram :)

2010-12-01 @ 21:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0