Idioter i trafiken!!!

När jag åker hem från jobbet, har jag en ganska lång sträcka som är tvåfilig. I början är det 50 och 70 km/h
som gäller sen ökar det till en 90-sträcka för att bli 70 igen vid några rödljus. Efter rödljusen blir det 90 igen.
Jag väljer redan från början att ligga i vänsterfilen och har inget behov av att gå in i högerfilen då trafiken oftast är tät.
Nu till dagens idiot! Hade denna bilist bakom mig på sjuttiosträckan som ökar till nittio, jag körde lagligt med lite plusmarginal så jag bromsade inte trafiken på något sätt. Idioten jag pratar om ligger slickat bakom mig och då menar jag riktigt nära! Jag kunde inte gå i sidled till höger utan att klämma mig in eller bromsa ned farten vilket jag gissar att idioten ville jag skulle göra. När vi då kommer till sjuttio vid rödljusen så saktar jag ner för att öka till nittio igen och då på slutet klämmer han sig förbi med en omkörning i högerfil - men det värsta var att han prejade mig och tvingade mig att bromsa in då han trängde sig ut i vänsterkörfält framför mig!! TUUUUUUUT!!!
IDIOT!!! Man får aldrig göra en omkörning på nittioväg i högerfil!!

När man då stöter på en sådan här Idiot i trafiken borde det ju vara någon som verkligen har bråttom. Men icket sa Nicke! Han körde nog bara 115km/h på 110-sträckan för jag hade korn på honom hela vägen hem.

Håller ni med? Mammatanten blev då riktigt upprörd!






































Kommentarer
Postat av: Anonym

vissa klarar bara inte av att ligga bakom någon! håller med om att det är jävligt onödigt att köra som en dåre om det inte är livsviktigt.

2010-03-12 @ 22:08:38
Postat av: pii

men så fruktansvärt! man kan ju tro att 99% av befolkningen fick sitt körkort i något kellogspacket!! du har rätt att vara upprörd! kram

2010-03-12 @ 22:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0