Cancer

Cancer är en oberäknelig sjukdom...okej vi anhöriga reagerar som vi gör!! Men den drabbade vad behöver den personen för stöd!?? Kan tycka och förstå att vi anhöriga berörs och uttrycker och reagerar olika!!

Pratade med min far i kväll.....tänker ändå starkast på det han avslutade samtalet med...Tack för att du ringde............

Det är så viktigt att kliva utanför sin egen sorg och verklighet när en nära anhörig blir sjuk...Man måste försöka tänka bort sina egna behov...dyra extra resor....och offrad fritid....För det som är viktigast då är ju att ge så mycket som möjligt i stöd och hjälp till den som behöver det!! Vi anhöriga behöver också stöd men den sjuke behöver det först och främst!!! ÄLSKAR er så mycket mina underbara....men dock något sjuka föräldrar....

Saknar verkligen förståelse och prioriteringar bland de mina!! Jag tycker jag tänker...jag tycker och tänker inte alltid rätt.....men ni mina kära föräldrar!!!Er offrar jag lätt pengar och fritid för utan krav om ersättning!!!

Kärlek, omtänksamhet och tillgivenhet.............ÄLSKAR, SAKNAR OCH GRÅTER..............

Kommentarer
Postat av: Sara

Annica du är stark!

2010-07-18 @ 23:24:09
URL: http://backlundss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0