Tårtan är klar

Jag kände panik då jag frågade vad mitt barnbarn ville ha för motiv på tårtan och fick till svar att hon gärna ville ha en häst. Men efter lite googlande fick jag inspiration och satte igång.
Den här gången har jag gjort en annorlunda botten och fyllning på tårtan. Jag brukar alltid göra en prinsesstårta.
Jag har lärt mig mer om hur man lägger ihop tårtor genom att se gamla säsonger av stora tårtslaget. Äntligen har jag fattat hur man får marsipanen så slät och fin runt hela tårtan.
 
Jag har fyllt tårtan med hallongrädde, ett lager med drottningsylt och grädde och ett lager med marsankräm. Det jag gjorde annorlunda var att göra chokladbottnar och att sen spackla tårtan med smörkräm istället för grädde innan marsipanen.
 
 
Igår hann jag ganska långt med dekorationen av tårtan.
 
 
Idag har jag gjort klart staketet och suttit och pillrat med att göra blommor.
 
 
Jag är väldigt nöjd för en gångs skull. Så glad över de nya tekniker jag fått praktisera på den här tårtan.
Blir spännande att få smaka på detta expriment också.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0