Extremkyla

Det är jättekallt ute och termometern visar allt mellan  -28 grader till -34 grader. Högre upp i landet har det varit under -40 grader. Brr.
 
Onsdag följde jag och lillkille med Jörgen (som skulle jobba) ner till stan. Skjutsade även farmor och Elaine till matvaruaffären.
Varken volvon eller toyotan startade och vi fick låna Pontus saab.
 
Första ärendet var att kolla över lillkilles glasögon och vi beställde faktiskt ett par nya glasögon.
 
Köpte mig en ny almanacka, ett pussel till lillkille och några andra småsaker..
 
 
Det händer inte så mycket här, tar det rätt lugnt. Städade lite i min garderob och klippte bla bort lappar från mjukisdjuren. 
 
 
Nu när jag står tom i mitt jouruppdrag gäller det att ha koll på nallarna.
 
Idag har vi hjälpts åt med att ta ner skåpen och tömma lite mer i tvättstugan så nu ska väggarna spacklas och målas, golvet fixas.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0