En bra dag

Klockan tio idag var jag på lillemans korttids för ett utvärderingssamtal. Vi hade ganska lika bild utav honom och jag blev där en dryg timme. Trevligt att sitta och prata, dricka en kopp kaffe sådär.
 
Gjorde därefter lite ärenden. Lämnade igen de silvergrå sammetsgardinerna som inte passade i färg som jag tänkt i tvättstugan. Hittade sedan andra gardiner på Olssons tyger. Tänkte om lite och valde vita och att sen hänga upp de lite annorlunda från min ursprungliga tanke.
 
Blev länge i stan, var hemma vid tre och då tog jag tag i att sätta om några blommor, dels i tvättstugan och dels i köket. Det blir alltid kaos och jord överallt.
 
 
Men fint blev det.
 
 
Med Jörgens hjälp byggde vi om några lampor som varit i ladan och uppgraderade tvättstugan från den gamla rosa i keramik till vita bollar istället.
 
 
Efter maten började jag med Rues födelsedagstårta. Temat är häst.
 
 
Jag hann även med att lägga ihop tårtbottnarna som jag gjorde igår. Fortsättning följer på tårtprojektet.
 
Igår hade jag ett ärende till Byske och då var jag förbi hos pappa och tände.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0