Tjulträsket och sol

Både idag och igår har vi varit till Tjulträsket. Pimplat, solat och ätit lunch.
 
 
På vägen hem blev det så att jag körde Mikaels skoter och vet ni vad? Halvvägs hem kände jag en annorlunda doft och började fundera om något gummi börjat vara för varmt. Strax senare fick jag snabbt bromsa in och slå av skotern som börjat brinna i motorutrymmet.
Började med att slänga på en yllefilt för att kväva elden sen sprang jag och tog lös spaden och började skyffla snö. Sen kom Pontus ikapp jag och Maria och hjälpte oss och efter en stund till så kom även Mikael och Jörgen.
Det blev sen att bogsera skotern hem.
 
 
Jag fick rätt så mycket adrenalinpåslag en stund där och då, fy så obehagligt.
 
Sen fixade Mikael gomiddag, oxfilè.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0