Ett sista klipp

Gjort mest ingenting idag. Varit ute med barnen och lillkille fick klippa gräset som blir det sista klippet för i år.
Han kämpade på och klippte allt som behövde klippas.
 
 
Vi funderar på hur vi ska snygga till vår tvättstuga och jag har googlat för att få lite inspiration.
 
Jag har inte kommenterat det nya kriget än, men jag tänker på det varje dag. Varför kan vi människor inte vara bara snälla och skapa utveckling istället för att tråna efter ensam makt och bestämmande rätt över folk. Vad jag tror eller inte tror ska inte behöva spela någon roll för någon annan? 
Vem jag älskar eller inte älskar ska väl jag själv få bestämma?
Hur jag klär mig eller inte klär mig ska inte få spela så stor roll!
Varför ska ett kön få vara viktigare än det andra? 
 
Någon på nätet skrev: "Det är svårsmält och totalt ofattbart att människor som blir vansinniga av att en bok bränns samtidigt kan glädjas åt att kvinnor och barn mördas."
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0